mitt HELIGA cupcake recept

125 g SMÖR
4 dl vetemjöl
2 dl strösocker
2 tsk bakpulver
2 msk vaniljsocker
2 dl mjölk
2 ägg

ungen på 200 grader.

Smält smöret, det är mycket viktigt att det är SMÖR och inte margarin. Blanda alla torra ingredienser i en bunke. När smöret har svalnat vispa ner mölken och sedan äggen i smöret. Äggen skall vara rumstempurerade alternativt varma, jag brukar lägga äggen på ugnen medans jag väntar på att den ska bli varm då får äggen en utmärkt temperatur. Vispa nu ner de torra ingredienserna i äggblandningen.

Sedan till kanske det viktigaste, muffinsformen. Om muffinsen ska få en fin form MÅSTE man använda bra formar. En bra form är en som är stabil och rätt så tjock och lagom hög. Detta kommer att göra att muffinsen blir toppiga och inte flyter ut! Amerikanska muffins formar är grymma!

Efter att ha födelat smeten i formarna smaksätter ni muffinsen, min favorit är hallon och vit choklad.

In i ugnen ca 20 minuter. Thanks God for provstickan!

Tips på frosting:
2 paket Philadelpia mjukost icke light
100 gram margarin eller smör
1 paket florsocker

vispa och sedan spritsa och gör dina konstverk låt fantasin flöda.

Det viktigaste, baka med hjärta!

image17


Kommentarer
Postat av: Karolina

Hej!

Vilka underbara bakverk du gör! Har du provat att göra detta recept glutenfritt, alltså bara ersätta med glutenfri mjölmix?

Ska baka glutenfria bröllopscupcakes till Kronprinsessan bröllop imorgon:)

2010-06-18 @ 17:21:20
URL: http://www.brollopscoach.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0