Pepparkaksmuffins med ädelostkräm

Dessvärre fick jag aldrig tagit något kort på mina pepparkaksmuffins men här kommer i alla fall ett recept:

100 g smör
2 1/2 dl farinsocker
2 ägg
1 1/2 dl filmjölk
3 dl vetemjöl
1 tsk vaniljsocker
1 msk kanel
1 tsk kryddnejlikor
1 tsk ingefära
1 tsk bikarbonat

Smält smöret och låt det svalna. Rör ihop smöret med farinsockret och tillsätt äggen. Blanda alla torra ingredienser i en bunke och tillsätt de sedan i smeten. Rör ner filmjölken sist .
In i ugnen i 15 minuter.


ädelostkrämen:

100 g ädelost
msk creme cheese
msk filmjölk


Jag hade med mig muffinsen till jobbet vissa gillade kobinationen med ädelosten och pepparkaksmuffinsen andra inte.
För att göra glutenfria ersatte jag bara mjölet med 1 dl glutenfri mjölmix och 2 dl potatismjöl.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0